Męczeństwo św. Erazma - Nicolas Poussin
Reprodukcja obrazu:
"Męczeństwo św. Erazma"
Autor: Nicolas Poussin
Opis oryginału:
obraz namalowany w 1628 roku
wymiary oryginału: 320 x 186 cm
medium oryginału: olej na płótnie
Reprodukcja obrazu "Męczeństwo św. Erazma" - Nicolas Poussin
Obraz został zamówiony w 1628 roku przez kardynała Francesca Barberiniego, wpływowego nepota papieża Urbana VIII oraz mecenasa sztuki. Dzieło miało ozdabiać kaplicę poświęconą św. Erazmowi znajdująca się w prawym ramieniu transeptu Bazyliki św. Piotra w Watykanie.
Poussin namalował ogromną scenę męczeńskiej śmierci Erazma. Według jednych z legend, za czasów panowania cesarza rzymskiego Dioklecjana, za odmowę złożenia czci pogańskiemu bożkowi, miał ponieść śmierć w wyniku tortur. Na pierwszym planie artysta umieścił świętego leżącego na ławie. Oprawca wyciąga z jego wnętrzności jelita i nakręca na kołowrót. Mimo tak drastycznej sceny z cała skazańca nie wypływa krew, nie ma śladu bólu i cierpienia. Poussin, jako prekursor klasycyzmu, przedstawił widzowi scenę okrutną ale łatwą do przyswojenia, bez dramatyzmu, gwałtowności ekspresji ale za to pełną harmonii i zachowania klasycznego piękna idealnych proporcji.
Wokół głównej sceny można znaleźć jeszcze elementy barokowej kompozycji i jego przepychu. Erazm leży na ornacie w kolorze czerwieni, który ma zastępować potoki krwi z otwartej rany. Ornat jest również symbolem ofiary Chrystusa na krzyżu. Wśród fałd znajduje się biała biskupia mitra. Wokół torturowanego skupia się tłum ciekawskich gapiów. Obserwują oni męczennika, dziwiąc się brakiem jego reakcji i oczekując dalszych wydarzeń. Po lewej stronie, w białej szacie, stoi kapłan wskazujący palcem na posąg Herkulesa. Prawdopodobnie nakazuje Erazmowi oddanie czci rzymskiemu bogowi. W obliczu odmowy i braku reakcji żołnierz stojący za kapłanem nakazuje kolejne dokręcenie kołowrotka. Spogląda on przy tym na jednego z oprawców trzymającego korbę. On również patrzy na żołnierza. Jest to jedyny kontakt pomiędzy przedstawionymi postaciami.
Wobec tych wydarzeń twarz Erazma jest niewzruszona, jakby nieobecna. Patrzy on w górę, tam gdzie jest jego Bóg. Jego przedstawicielami są dwa małe barokowe putta trzymające gałązkę palmową oraz dwa wieńce z białych kwiatów i liści laurowych. Palma jest jest symbolem męczeństwa wszystkich męczenników i oznacza ich zwycięstwo.
W 1739 roku, Pietro Paolo Cristofari wykonał mozaikową kopię obrazu Poussina, która znajduje się w ołtarzu bazyliki watykańskiej.
źr. wikipedia
OPIS REPRODUKCJI:
Obraz gotowy do powieszenia.
Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.
Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.
Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.
Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.
Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.
oprawa : blejtram około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystości i trwałości.
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używany przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
materiał : płótno (canvas) 360/ m2
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem
Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.
Uwaga!
Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).
Rozmiar dłuższego boku, krótszy wg proporcji