Tronująca Maria z Dzieciątkiem i Świętymi - Giorgione
Reprodukcja obrazu:
"Tronująca Maria z Dzieciątkiem i Świętymi"
Autor: Giorgione
Opis oryginału:
obraz namalowany ok 1505 roku
wymiary oryginału: 152 x 200 cm
medium oryginału: olej na drewnie
Reprodukcja obrazu "Tronująca Maria z Dzieciątkiem i Świętymi" - Giorgione
Tronująca Maria z Dzieciątkiem i świętymi (Madonna Castelfranco) – obraz autorstwa Giorgiona namalowany w 1505 roku i przechowywany w katedrze w Castelfranco Veneto.
Obraz został namalowany na zlecenie kondotiera Tuzia Constanza, prawdopodobnie dla uczczenia pamięci zmarłego przedwcześnie w 1504 roku, jego syna Mateusza. Został on ukończony w 1505 roku. W tym samym czasie Constanzo ufundował kaplicę gregoriańską w kościele farnym, gdzie później umieszczono Madonnę a po obu jej stronach grobowce Mateusza i Tuzio. W 1724 roku kościół został rozebrany i zastąpiony nową katedrą Castelfranco, gdzie ponownie umieszczono obraz. Na cokole tronu znajduje się herb rodowy Constanzi. 10 grudnia 1972 roku, obraz został skradziony. Po kilkudziesięciu latach dzieło odzyskano i w latach 2002-2003 poddano go pracom konserwatorskim w weneckich laboratoriach. W grudniu 2005 obraz powrócił na swoje pierwotne miejsce.
Na autorstwo Giorgiona wskazuje sposób wykonania draperii płaszcza Marii - nakładające się pociągnięcia pędzla bez podkładu rysunkowego, sposób nazwany przez Giorgio Vasari pittura sanza disegno (malowanie bez rysunku). Madonna zgodnie z tradycyjnym przedstawieniem ikonograficznym, siedzi wysoko na tronie trzymając na kolanach małego Jezusa. Jej idealna twarz jest podobizną kobiety, którą Giorgone umieścił na innym swoim dziele - Koncert wiejski (nimfa). Była to jego modelka znana jedynie z imienia Cecylia. Za Madonną rozciąga się pejzaż z fragmentem miasta. Pod tronem z obu stron stoją dwaj święci. Z prawej strony znajduje się Franciszek z Asyżu, z lewej stoi w zbroi Święty Jerzy. Identyfikacja tego ostatniego wśród krytyków sztuki jest sporna. Giuseppe de Logu wykazuje, iż postacią tą jest Święty Liberiusz, inne źródła mówią o Nikazym z Reims, patronie Castelfranco.
źr. wikipedia
OPIS REPRODUKCJI:
Obraz gotowy do powieszenia.
Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.
Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.
Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.
Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.
Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.
oprawa : blejtrama około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystoći i trwałości.
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
materiał : płótno (canvas) 360/ m²
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem
Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.
Uwaga!
Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).
Rozmiar dłuższego boku, krótszy wg proporcji