Potęga Rzeczypospolitej u zenitu - Złota wolność - Elekcja 1573 - Jan Matejko
Reprodukcja obrazu:
Potęga Rzeczypospolitej u zenitu - Złota wolność - Elekcja 1573
Autor:Jan Matejko
Opis oryginału:
obraz namalowany w 1889 roku
wymiary oryginału: 72,5 × 113 cm
medium oryginału: olej na płótnie
Dostępne wymiary reprodukcji:
- 40 x 25,3 cm
- 60 x 38,0 cm
Obraz gotowy do powieszenia bez wiercenia! (dołączone rzepy montażowe gratis!)
Reprodukcja obrazu Potęga Rzeczypospolitej u zenitu - Złota wolność - Elekcja 1573 - Jan Matejko
Dułgie narady senatu pod rozpiętym namiotem królewskim przewlekały burzliwej tłumnie zgromadzonej szlachty swary nad wyborem nowego króla, z pomędzy trzech ostatecznie kandydatów: Ernesta rakuskiego Henryka andegaweńskiego i Jana szwedzkiego, nielicząc już czwartego Fiodora lub Iwana, z osobna obmyślanego przez rusko litewskich-panów.
Protektor szwedzki głowa dyssydentów w kraju Jan Firlej marszałek i wojewoda krakowski, zawiązuje konfederacyę Grochowską. Sprawę zaostrzoną, groźną w zamęt walki domowej, wobec wyrostu partyi francuskiej, zażegnuje sam Firlej ustępstwem. Wysłany Andrzej Górka z żądaniem zaprzysiężenia przez posłów obecnego przy pacta conventach wyznaniowego aktu sprawił, że prymas Uchański powstawszy z krzesła pyta, czy Henryka królem mianować? Zgodność głosów biskupów: Fr. Kraśińskiego, Piotra Myszkowskiego, Konarskiego, Staroźrebski, Karnkowskiego, jakoteż Sebastjana Mieleckiego, wojewodów Zborowskiego, Górki, Jazłowieckiego, Sieniawskiego, Kostki, Gostomskiego i innych, skłaniają kardynała Commendonego do uznania kandydatury Ernesta za przepadłą, co podzielają posłowie Wilhelm z Rosenberga i pan z Persztyna ustępujacy. Na hasło Arnolda Karnowskiego trąby i kotły sygnalizują wojwódzkie namioty w koło zatoczone, rycerstwo pod znakami rozwinięte. Salwy dzialowe witają elekta - króla, gdy pełnomocni jego wysłańcy - stary biskub Montluc z zakonnym opatem i panem de Lansac, spieszą do przysięgi pod namiot gdzie Ewangelia na klęczniku i gorejace świece czekają.
Okrzyki radosnego powitania, wywołują wdzięczne ukłony Francuzów, potęgujące zapał koła rycerskiego, gdzie Zamoyski wymownie przekonawszy zebranych o wadze głosu jednostki, znalazł się w górę podniesionym silnemi dłońmi braci Płazy i Tatry, wśród wrzawy wichrowatych, Oleśnickiego z Pińczowa, migającego Drohojowskiego, Ligęzy, Przerębskiego i Strasza, burgrabiego Zamku krakowskiego, którzy wołają: Zanic Rdest, vivat książę Goweńskie.
Jan herburt z boku, rozważa maxymę oratora starosty bełzkiego, nie ze wszystkiem ją podzielając, kiedy przy stole rozsiadły Taszycki, a za nim o ławę wsparty Szafraniec z Pieskowej Skały, zgłębiają oblicze konterfektowe przyszlego króla jegomości. Zagonowa szlachta mazurska, znudzona przydułgim wyborem, podochocona wysuszonym dzbanem wzmacnia tenor ogółu.
Pod flagą Achmet Czausz, Selima wysłannik w towarzystwie posła hospodara Multańskiego, ogłuszony krzykiem Zborowskiego Samuela, nie zwraca uwagi na posłów branderburskiego i pruskiego księcia, w sprawie lenna przybyłych. Inaczej z Haraburdą, któremu zamęt powszechny nie przeszkadza Ostrogskiemu, kijowskiemu wojewodzie, zdawać sprawy z niepomyślnie zakończonych układów w Moskwie.
Radziwił Rudy wyjaśnia ks. Siemionowi Słuckiemu dwuznaczne punkta carskiego listu. Oparty nogą o kamień przy stole dyssydentów, marszałek Firlej słucha wyliczanych korzyści z nowego wyboru wynikłych, wywodami Olbrachta Łaskiego przekonywany.
Rycerz Cihowski zarówno z innymi konno pole elekcyi obiega, gońców rozsyła.
Karety zajeżdżają-koniec dnia uroczystego.
Słońce zapada, oświecając Warszawę-przyszłą stolicę państwa królów elekcyjnych.
Jan Matejko
OPIS REPRODUKCJI:
Obraz gotowy do powieszenia bez wiercenia! (dołączone rzepy montażowe gratis!)
Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.
WAŻNE! Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.
Obraz jest odporny na promienie UV oraz wilgoć.
Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.
Dokładamy wszelkich aby nasze obrazy do złudzenia przypominały oryginał.
Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu
oprawa : blejtram około 1,5 cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie. Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystości i trwałości.
Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używany przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
materiał : Naturalne płótno bawełniane (canvas) 360g/ m2
Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 1 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem
Obraz może być oprawiony w drewnianą ramę zewnętrzną
(wzór ramy do wyboru przy zamawianiu).
Wzory dostępnych ram na zdjęciu poniżej.
UWAGA! To nie MDF tylko drewno!
Atuty reprodukcji:
- łudzące podobieństwo do oryginału
- wierne oddanie kolorów dzięki wysokiej jakość druku
- druk odporny na wilgoć i działanie promieni UV
- duża trwałość dzięki zastosowaniu najlepszych materiałów
Uwaga!
Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).
Rozmiar dłuższego boku, krótszy wg proporcji