Reprodukcja obrazu:
"Pejzaż z upadkiem Ikara"
Autor: Pieter Brueghel
Opis oryginału:
obraz namalowany w 1557 roku
wymiary oryginału: 150 x 90 cm
medium oryginału: olej na płótnie
Reprodukcja obrazu "Pejzaż z upadkiem Ikara" - Pieter Brueghel
Pejzaż z upadkiem Ikara – obraz olejny powszechnie przypisywany niderlandzkiemu malarzowi Pieterowi Brueghlowi starszemu, namalowany ok. 1557 roku, a obecnie znajdujący się w Królewskim Muzeum Sztuk Pięknych w Brukseli. Atrybucja dzieła została zakwestionowana w 1996 po badaniach technicznych. Według oficjalnej strony muzeum nie ma pewności co do autorstwa obrazu, ale kompozycja z całą pewnością jest Bruegla. Brakuje dokumentów i wzmianek historycznych, obraz jest niesygnowany. Być może mamy do czynienia z kopią zaginionego oryginału.
Tytuł obrazu nawiązuje do mitu o Ikarze, opisanego w Metamorfozach Owidiusza. Artysta namalował rozległy pejzaż, na pierwszym planie na wysokim morskim brzegu chłop orze pole. Nieco niżej pasterz pasie stado owiec, nad brzegiem morza rybak zarzuca sieci. W głębi widać rozległą zatokę morską z płynącymi statkami pod żaglami. Na horyzoncie widoczne są góry, a w oddali portowe miasto. Jedynie pierwszoplanowa sylwetka oracza została wyraźnie przedstawiona i zindywidualizowana, pozostałe stanowią jedynie element krajobrazu.
Tytułowy Ikar jest praktycznie niewidoczny, z prawej strony u dołu można dostrzec jedynie wystające z wody nogi i kilka piór unoszących się na powierzchni. Katastrofa Ikara pozostała niezauważona i w żaden sposób nie wpłynęła na zachowanie znajdujących się w pobliżu osób.
Kompozycja obrazu jest otwarta, użyto jasnych i nasyconych barw. Autor w nowatorski sposób użył farby - stopniowo zmieniając jej gęstość, uzyskał na obrazie efekty przestrzenne. W czasie, gdy powstał obraz, malarze zwykle posługiwali się laserunkiem dla uzyskania efektu głębi.
Autor nawiązał do flamandzkich przysłów "Żaden oracz nie przerywa pracy z powodu śmierci człowieka" i "Śmierci nic nie jest w stanie powstrzymać". Potwierdzeniem tych słów może być obojętność, z jaką przedstawione przez malarza osoby przyjęły nagłą i tragiczną śmierć Ikara. Obraz odbierany jest jako metafora ludzkiego życia, nieuchronności śmierci i obojętności świata na losy jednostki. Według części krytyków dzieło jest pochwałą ciężkiej i prostej pracy, jednocześnie wyraża niechęć do lekkomyślnych czynów, nawet jeśli są one opiewane przez artystów. Według Feliksa Timmermana, autora biografii Brueghela, Ikar jest personifikacją malarzy renesansowych, którzy zamiast malować rzeczy ich otaczające, utwierdzają na płótnach postacie i wydarzenia mitologiczne. Wyidealizowana piękność spala się niczym wosk na słońcu w zetknięciu się z rzeczywistością. Brueghel jako jeden z nielicznych odcinał się od stylu renesansowego i malował otaczającą go codzienność
Precyzja, z jaką Bruegel namalował statki, świadczy o fascynacji artysty podróżami i tematyką morską Mogła mieć na to wpływ jego znajomość z Abrahamem Orteliusem, wybitnym kartografem i kosmografem. Obecność gór stanowi zapewne nawiązanie do widoku Alp, które artysta widział podczas podróży do Włoch.
Motyw Ikara był bardzo popularny w sztuce od greckiego malarstwa wazowego i fresków pompejańskich po czasy współczesne. Temat poruszali malarze, graficy, rytownicy i rzeźbiarze, m.in. Peter Paul Rubens, Hendrik Goltzius, Charles Paul Landon, Herbert James Draper i Frederic Leighton.
Z polskich twórców Pejzażem z upadkiem Ikara zainspirowali się m.in. Jarosław Iwaszkiewicz w opowiadaniu Ikar i Stanisław Grochowiak w wierszu Ikar w tomiku Agresty. W roku 2000 Jacek Kaczmarski napisał utwór Upadek Ikara.
OPIS REPRODUKCJI:
Obraz gotowy do powieszenia.
Wykonywany jest w Polsce na indywidualne zamówienie klienta.
Znak wodny, widoczny na podglądzie obrazu nie będzie widoczny na reprodukcji.
Obraz odporny na promienie UV oraz wilgoć.
Technika druku reprodukcji: druk cyfrowy.
Rozmiar reprodukcji: wybierany w formularzu.
oprawa : blejtram około 2cm grubości, zabezpiecza przed odciskaniem wewnętrznej strony oprawy na płótnie.
Wykonany z wysokiej klasy drewna sosnowego suszonego próżniowo daje gwarancję sprężystoći i trwałości.

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno). Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
materiał : płótno (canvas) 360/ m²

Krawędzie boczne obrazu są zadrukowane i oprawione na blejtramie (drewniana rama wewnętrzna – krosno. Używana przez malarzy do naciągania tradycyjnego płótna), dzięki czemu obraz jest gotowy do powieszenia bez użycia dodatkowych ram. Można także oprawić obraz w ramę, aby dodatkowo podkreślić jego walory.
Sposób pakowania: karton firmowy, koperta lub folia
Czas wysyłki: od 3 do 7 dni roboczych od wpłaty lub wybrania opcji za pobraniem
Obraz może być oprawiony w ramę zewnętrzną (wzór ramy do wyboru przy zamawianiu). Wzór dostępnych ram na zdjęciu poniżej.

Uwaga!
Rozmiar reprodukcji obrazu jest propozycją, która proporcjami może nieco się różnić od oryginału. Za ważniejszy przyjmujemy dłuższy bok obrazu. Oprawiony obraz mierzy się wewnętrzną stroną ramy. Zewnętrzne wymiary zależne są od rodzaju listwy.
Zdjęcia mają charakter poglądowy. W rzeczywistości walory obrazu mogą się nieznacznie różnić. Spowodowane jest to różnym wyświetlaniem kolorów przez monitory (ze względu na ich właściwości).
